14 Şubat 2014 Cuma

Ketsuekigata-kun!

Tür: Komedi
Yıl: 2013
Bölüm Sayısı: 12
Yönetmen: Yoshihisa Oyama
Orijinal Hikâye: Real Crazy Man
Firma/Stüdyo: Assez Finaud Fabric, feel.



Bir Kore webtoon olan "A Simple Thinking about Bloodtype" adlı eserin Japon uyarlamasıdır. A, B, O ve AB kan tiplerinin insan görünümüyle anlatıldığı kısa bölümlerden oluşmaktadır. Seride Japonya ve Kore'de yaşayan insanların kan tiplerine göre ağır basan kişilik testleri konusu işlenir.



Biraz tuhaf bir anlatım oldu sanki. Kısa serileri severim. Hatta birkaç tane önereyim... Chii`s Sweet Home ve Usavich (Bu seriyi çoğu kişi sevmez. Hatta Türklerden kimsenin sevdiğini de sanmıyorum*-* Ama ben nedense çok seviyorum...) Aklıma gelen şimdilik bu ikisi var. Aslında böyle kısa eser oldukça izlemişimdir. Onları da zamanla yazarım artık... Bu arada kısa seriden kastım en fazla 1-15 dakikalık sürelerden oluşan eserleri kastediyorum. Neyse konuya dönelim...


Kore Webtoon nedir? Bilmiyordum öğrendim... Aslında webcomic nedir sorusunu öğrenmemiz gerekmiş... Webcomic, internette yayımlanan karikatürler veya roman gibi eserleri içeriyor. Webtoon ise sadece Korelilerin çizdiği eserlere deniyor, çünkü onların eserleri diğer webcomic türlerine göre daha farklıymış. Webcomic türü de ülkemizde yavaş yavaş yayılan bir tür olmaya başlamış. Bunu daha çok bu yıl gördüm ve açıkcası birkaç tane de okudum, ama netten manga okumayı sevmediğim gibi bu tür eserleri de fazla takip edemiyorum... Neyse =P Asıl konumuza dönelim*-* Seri tatlı olmuş, ama 2 dakika oluşundan dolayı lafları ardı ardına sıraladıklarından yazıları okurken videoyu durdurmak zorunda kalabiliyorsunuz.. Japonca bilmemek bu durumda bayağı kötü oluyor... Kısaca çerezlik hoş bir seri izleyin yahu =P Bir şey kaybetmezsiniz... Hatta kan tipinize göre "Ben böyle biri değilim." veya "Aha! Tam beni anlatmış!" diyebilirsiniz bile =P






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder