1 Mart 2014 Cumartesi

Asura



Yıl: 2012
Diğer İsimleri: Ashura
Tür: Aksiyon, Shounen, Trajedi, Drama
Yönetmen: Keiichi Satou
Orijinal Hikâye: George Akiyama
Firma/Stüdyo:. Toei Animation
Film Süresi: 75 Dakika



15. yüzyıl ortalarında Kyoto'da sel, kuraklık ve birbiri ardına gelişen afetler sonucunda devasa bir kıtlık baş gösterir. Bu kıtlık sırasında doğan bir bebek, annesinin açlıktan gözünün döndüğü bir sırada ateşe atılarak son nefesini verecekken büyük bir fırtına kopar ve mucizevi bir şekilde kurtulur. Sekiz yıl boyunca elinde annesinden kalan yâdigar baltasıyla insan veya hayvan gözetmeksizin hepsini avlayıp yiyerek yalnız başına yaşamaya devam eder. Bir gün bir Budist rahip ile karşılaşır ve rahip ona Asura adını verir. Asura bu tanışmadan sonra insanlara biraz daha yakınlık gösterir ve bir gün Wakasa adlı köylü genç bir kızla tanışır. Wakasa bu vahşi çocuğun hâline acıyarak ona gizli gizli bakmaya başlar ve bir yandan da konuşarak yeni kelimeler öğretmeye çalışır. Ne yazık ki Asura'nın bu huzurlu günleri çok uzun sürmeyecektir.



Güzel bir film. Tam olarak sürükleyici diyemem ve kurgunun ortalama olması konuyu biraz sekteye uğratmış, ama yine de izlenecek iyi bir eser diyebilirim. Arka planların çizimi ne kadar güzelse karakter çizimleri de o kadar farklı olmuş. Tabii Asura'nın karakter çizimi tam uymuş diyebileceğim bir şekilde olmuş. Ancak kaşlarına bittim kesinlikle =PPP Bu arada müzikler gayet filmin gidişatına göre güzeldi.



Konu ise cidden çok kötü bir hayatı anlatıyor. Düşünsenize aç kalmak? İnsan eti yemek ve daha kötüsü kendi bebeğini yiyebilecek kadar kafayı yemek?! Bunun üzerine yıllar önce bir arkadaşımla sohbet etmiştik. Psikolojik olarak insanlar aç kaldığında insan eti olsa bile yiyorlarmış, dediğine göre... Ben de ona katılmakla beraber ben olsam yemezdim demiştim... Şimdi bile et yemiyorum bir de insan eti yemek!? Tabii felaket derece aç kalınca insan ne yapmaz?! Hatta geçenlerde 13 ay boyunca Büyük Okyanus'ta mahsur kalan bir adamın anlattığına göre çiğ et yiyerek hayatta kalmış ve yanındaki arkadaşı ise çiğ et yiyemediği için ölmüş. Yani sadece çiğ et yiyemediği için, insan eti bile değil. Tabii bu sadece adamın söylediğine göre, ne olduğunu aslen bilmiyoruz tabii. Yine de böyle insanlar var ve ben de bu tip insanlardanım diye düşünüyorum. İnsanların yapabileceği ve yapamayacağı şeyler vardır... Her neyse bu duruma kimsenin düşmesini istemem...



İşte Asura böyle bir zamanda dünyaya gelip ilginç bir şekilde hayatta kalmayı başarmış bir bücür... Ne bücür ama... Açıkcası Wakasa iyi yaklaştı Asura'ya ben olsam çekinebilirdim sanırım =P İnsanları hapur hupur yiyen bir veletten ne beklersiniz =P Ancak ona yardım etmeyi isterdim ve uzaktan da olsa yaklaşırdım yavaş yavaş ve gönlünü kazanmaya çalışırdım. Neyse ya =P Trajik öyküleri sevmiyorsanız ve yemek yerken sakın izlemeyin diyeceğim bir yapıt kendisi =P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder